Ismét változik az ezerarcú termékdíj

Jövő januártól ismét módosul a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény, melynek tervezete már elérhető az Országgyűlés honlapján. Read more

AEO a gyakorlatban: Újraértékelés és nyomon követés

Az adóhatóság megkezdte az AEO engedélyek újraértékelését, mely gyakorlatilag az engedélyezési eljárások újbóli lefolytatását jelenti. Számos kérdés merül fel azonban az önértékelési kérdőív egyes pontjait, kritériumait illetően. Az egyik ilyen a gyakorlati jellegű szakértelem vagy szakmai képesítés, melyet a NAV 7022/2017. felhívása egyértelműsít. Read more

Egységben az erő

Mindig is azt vallottuk, hogy csak egy egységes baráti társaság tud sikeres csapattá válni. Szakmai eredményeink záloga tehát, hogy nemcsak a munkában, hanem azon kívül megértsük egymást. Ennek a jegyében rendeztük meg a már szokássá vált céges hétvégénket  május első hétvégjén az úttörők Mekkájában, Zánkán. 

Kellemesen fejlődünk, kollégákat keresünk

Külkereskedelmi és vámügynöki szolgáltató cég, az AD Intrade and Services Kft. dinamikus, növekvő fiatal csapatába munkatársakat keres, vámügyintéző pozícióba, pátyi telephelyre, ill. otthon is végezhető távmunkára.

A cég főbb tevékenységei:
Teljes körű vámügyintézés, vám- és külkereskedelmi tanácsadás, komplett külkereskedelmi lebonyolítás; Intrastat jelentések, környezetvédelmi termékdíj bevallások és hulladékhasznosítással kapcsolatos jelentések elkészítése, teljes körű szakmai ügyintézése.

Követelmények:

      • Vámkezelői vagy vámügyintézői végzettség
      • Magabiztos felhasználói szintű számítástechnikai ismeretek: Word, Excel, Outlook, Internet, vámprogramok valamelyike, Mindsoft előny
      • B kategóriás jogosítvány

Elvárások:

      • Jó kommunikációs- és kapcsolatteremtő készség
      • Jó problémamegoldó képesség
      • Rugalmasság, együttműködési képesség
      • Precíz, alapos, önálló munkavégzés
      • Naprakész vámügyi ismeretek a kapcsolódó jogszabályi háttérrel együtt az alábbi területeken: export-, import vámkezelés, árutovábbítás, közvámraktár (ezek helyi eljárásban is), elektronikus vámkezelés (NCTS, Árureg, Engedélyezett feladó és címzett, AES, AIS, stb.), AEO, vámgaranciák és kezességek (pl. TC31, TC33, bankgarancia)
      • Vámszakmai gyakorlat előny
      • Angol nyelvtudás előny

Feladatok:

      • Vámosztály napi munkájában részvétel
      • A jogszabályi változások folyamatos követése
      • Külső és belső partnerekkel való folyamatos kapcsolattartás
      • Kapcsolattartás a vámhatósággal
      • Utólagos eljárások intézése

Amit kínálunk:

      • Változatos, felelősségteljes munkakör
      • Szakmai fejlődés
      • Előrelépési lehetőség

Pozíció területe(i):

      • Vámügyintéző

Munkavégzés helye:
Pest megye és Budapest
Kérjük, juttassa el fényképes, szakmai önéletrajzát az alábbi címre  fizetési igénye megjelölésével: info@adintrade.hu

Tarifa és termékdíj változások 2017

Itt olvashatja a vámműhely összefoglalóját a tarifa és termékdíj változásokról.

Leegyszerűsítve

Az EKÁER rendszer rövid története során számos változást, kiegészítést élt meg. A módosítások rengetegében az talán már mindenkinek világos, hogy ki tehet egyszerűsített bejelentést, de azt már minden bizonnyal kevesebben tudják, hogy a lehetőségek tárházahála az 38/2016. (X. 12.) NGM rendeletnek – 2016. október 14-én kibővült.

A bővítésnek köszönhetően (5/2015. (II. 27.) NGM rendelet 6. § (4) bekezdés) egyszerűsített adattartalommal tehet bejelentést az egyetemes postai szolgáltató, valamint az Uniós Vámkódex létrehozásáról szóló, 2013. október 9-i 952/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 38–39. cikkének megfelelő engedéllyel rendelkező gazdálkodó is.

Még egy ok, hogy Ön is AEO (Authorised Economic Operator) engedélyt szerezzen. Hívjon minket, segítünk!

Kérdése van? Szakértő kollégáink várják hívását.

Gyakorlat teszi az EKÁER-t

Ahogy előző cikkünkben már említettük, a júniusban elfogadott módosítások alapján augusztus 1-től ismételten változik az EKÁER szabályozás.

Módosul az EKÁER szám igénylés, valamint a helyszíni ellenőrzése menete és szigorodik a hatósági zárral kapcsolatos kötelezettség.

Az egyik legfontosabb változás, hogy a 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművel végzett tevékenység is bejelentés köteles. Egészen pontosan, ha a fuvarozást nemútdíjköteles gépjárművel végezzük, azonban a gépjármű össztömege a felrakodást követően meghaladja a 3,5 tonnát, akkor EKÁER szám igénylése szükséges.

A másik fontos változás elsősorban a külföldi cégeket érinti. Ugyanis, ha az állami-adó és vámhatóság mulasztási bírságot szabott ki, akkor az – általa lefolytatott – ellenőrzés során a kiszabott bírság, pénzbeli követelés megfizetéséig, az erre vonatkozó külön határozat kiadása nélkül visszatarthatja a fuvarozás eszközét. Fontos megjegyezni azonban, hogy ez az intézkedés hazai székhellyel, lakhellyel és adószámmal, illetve adóazonosító jellel, vagy garanciával/kezességgel rendelkező adózókkal szemben nem alkalmazható.

A hatósági zárral kapcsolatos problémákra is igyekeztek megoldást találni. Ezzel az alapvető probléma az volt, hogy – jellemzően külföldi – sofőrök „előszeretettel” távolították el a hatósági zárakat. Ezen esetek egy része vélelmezhetően„parancsra” történt, de vizsgálata akadályba ütközött, hiszen a zártörés bűncselekmény, ami a rendőrség (társhatóság) hatáskörébe tartozik és a szándékosság utólag nehezen bizonyítható és az eljárás is hosszadalmas. A jelenlegi módosítás jogosítványt ad az állami-adó és vámhatóság kezébe.

E szerint, ha a közúti fuvarozással járó tevékenységsorán a hatósági zár baleset vagy egyéb tevékenységi körén kívül álló elháríthatatlan ok miatt megsérült, vagy az áru megrongálódott, illetve megsemmisült, a fuvarozó köteles erről az állami adó- és vámhatóságot haladéktalanul értesíteni.

Ha a fuvarozó elmulasztja ezt a kötelezettségét, akkor az állami adó- és vámhatóság a magánszemély terhére legalább 200.000 Ft, legfeljebb 500.000 Ft, magánszemélynek nem minősülő fuvarozóterhére legalább 500.000 Ft, legfeljebb 1.000.000 Ft mulasztási bírságot szabhat ki.

Kérdése van? Szakértő kollégáink várják hívását.

Érvényes?

A Nemzeti Adó és Vámhivatal Informatikai Intézete június elején az alábbi tájékoztatást adta ki.

“Tájékoztatjuk Önöket, hogy az EKÁER rendszerben rövidesen bevezetésre kerül a külföldi adószámok formátumának (CDV) ellenőrzése. A bevezetést követően kizárólag a közösségi adószámok felépítésének megfelelő adószámok használata lesz megengedett. Ezért az esetleges problémák elkerülése érdekében kérjük, hogy előzetesen ellenőrizzék az Európai Bizottság honlapján az üzleti partnerük adószámát. Kérjük továbbá, hogy a változásról értesítsék a szoftvereiket használó ügyfeleket is.”

A leírtaknak megfelelően EKÁER bejelentés előtt érdemes elvégezni üzleti partnereik közösségi adószámának ellenőrzését, nehogy kellemetlen meglepetés érje Önöket.

Az ellenőrzést az alábbi címen lehet elvégezni:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=hu

Kérdés esetén keresse bizalommal szakértőinket.

Csapatmunka

Megérkeztek cégünk új ingei. Szorgos csapatunk tagjai már ebben fogadják jelenlegi és leendő ügyfeleinket.

Nézzen be hozzánk, ismerje meg szakértőinket! Kérje tanácsunkat, legyen szó vámról, termékdíjról vagy egyéb külkereskedelmi folyamatokról!

A mi ajtónk nyitva áll!

Szeretnénk felajánlani minden könyvelőnek egy ingyenes szakmai tájékoztatót.

Cégünk bemutatásán túl használható információkat kaphatnak a termékdíjról, és a hozzá kapcsolódó gyártói kötelezettségekről.

Téma: Környezetvédelmi termékdíj és hozzá kapcsolódó gyártói kötelezettségek
Helyszín: 1132 Budapest, Csanády utca 5. III/3.
Időpont: 2016.06.07. 10:00 – 11:00

Részvételi szándékukat, kérem az alábbi e-mail címen jelezzék: termekdij@adintrade.hu

A sikeres együttműködés reményében várom megtisztelő jelentkezésüket!

Osváth Erika

Környezetvédelmi termékdíj üzletágvezető

AD Intrade & Services Kft.
1132 Bp. Csanády u. 5 III/3.
Mobil: +36 20 559 8554
E-mail: termekdij@adintrade.hu
Web: www.adintrade.hu