2025. november 20–21-én rendezték meg a már hagyományosnak számító Soproni Vámszakmai Napokat, amely idén ünnepi a jubileumi 40. alkalmat. A találkozó összegyűjtötte a vám-, jövedéki és adóügyi szakma legfontosabb képviselőit. A rendezvény helyszíne a megszokott – a soproni Hotel Sopron – volt.

Ünnep és elismerések
A jubileum apropóján a szervezők ünnepélyes keretek között adtak át számos rangos díjat és elismerést. Külön életműdíjjal ismerték el Bók Mihály munkásságát — aki 60 éven át állt a vámszakmai és érdekképviseleti munka élén.
Továbbá, több mint egy tucat szervezet és szakember részesült elismerésben: köztük a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a GYSEV Cargo Zrt., valamint különböző kamarai vezetők és vállalkozók.
A jubileumi esemény keretében egy 40 literes hordót is árverésre bocsátottak — a befolyt összeget jótékonysági célra, a Soproni Szociális Intézmény támogatására ajánlották fel.
A Sopron Megyei Jogú Város Kereskedelmi és Iparkamara testülete Jubileumi Kamarai Emlékérmet adományozott a Az AD Intrade and Services Kft. tulajdonosának, Dr. Sándor Jánosnak.

Szakmai program: aktuális kihívások és jövőbeli irányok
A kétnapos konferencia révén a résztvevők átfogó képet kaptak a vám- és adóügyek legfrissebb trendjeiről. Az első napon fókuszba került az e-kereskedelem vámszakmai vonatkozásai, a külkereskedelem és vám kapcsolatának alakulása, valamint az import ÁFA-átemelés gyakorlata. Emellett téma volt a fémkereskedelmi ellenőrzés tapasztalatai és várható változásai, továbbá a NAV új ügyfélportál-fejlesztései és az ANYK nyomtatványok kivonásának előkészületei — mindez sok gazdálkodót közvetlenül érint.
Másnap a közösségi szabályozások, az uniós vámszakmai aktualitások és a hazai jogszabályi környezet változásai kerültek terítékre. Kiemelt téma lett az EUDR-rel kapcsolatos kötelezettségek, valamint az EPR, DRS és hulladékgazdálkodás összefüggései is. Továbbá, az ezekhez kapcsolódó hatósági elvárások és vállalati felkészülés.
Miért fontos ez a szakmánk számára?
A negyven éve működő rendezvény nemcsak a szakmai naprakészség fenntartásában játszik kulcsszerepet, hanem a vámszakma és a gazdálkodók közötti párbeszéd erősítésében is. A tapasztalat- és információcsere segítségével a résztvevők jobban megértik az új szabályozások hatásait, és képesek felkészülni a közeljövő kihívásaira. Legyen szó a logisztika bármely ágazatáról; e-kereskedelemről, környezetvédelmi előírásokról vagy vámról.
Forrás: VJASZSZ
Az AD Intrade and Services Kft. szakértő csapata rendelkezésre áll a külkereskedelemmel kapcsolatos szolgáltatások kapcsán. Legyen szó vám, termékdíj, EPR, CBAM, EUDR, Intrastat szolgáltatásokról.