A vámhatóságokkal kiépített jó kapcsolataink segítik a komplikáltabb ügyek gyors és zökkenőmentes elintézését is.
Sok éves munkánk során jó kapcsolatokat építettünk ki a vámhatóságokkal. Ez számos esetben segíti
- a komplikáltabb ügyek elintézését,
- a vámügyintézés/vámkezelés gyors és zökkenőmentes lebonyolítását.
A vámhatóságokkal való egyeztetésre kerül sor akkor is, amikor ügyfelünktől, mint külkereskedelmi tevékenységet folytató cégtől valamilyen jelentést, nyilvántartást kér egy hatóság, például a VPSZP (Vám- és Pénzügyőrség Számlavezető Parancsnoksága).
Előfordul, hogy valamilyen jelentési kötelezettségről nem is könnyű tudomást szerezni, mert
- az nem jogszabály formájában, nem a Magyar Közlönyben, hanem
- például “csupán” iránymutatásként, valamely szaklapban, vagy
- elnöki útmutatóként, tájékoztatóként a NAV honlapján
jelent meg.
Külön problémát jelenthetnek a külkereskedő vállalatoknál végzett hatósági ellenőrzések. A hatóságok olyan nyilvántartásokat, kimutatásokat kérnek a cégektől, amelyek létrehozásához gyakran nem elegendőek a könyvelők ismeretei, hiszen kifejezetten vámszakértelmet feltételeznek.
Mi elkészítjük a kötelező statisztikai jelentéseket, és igény esetén ügyfeleink képviselőjeként szívesen részt veszünk a hatósági ellenőrzéseken is.
Meg kell azonban mondanunk, hogy sokkal szívesebben végezzük el az előzetes ellenőrzéseket még a hatósági ellenőrzések előtt (ún. vámaudit), mert az ekkor elvégzett hiánypótlások sok felesleges (közepes cégeknél is milliós-tízmilliós nagyságrendű) kiadástól, büntetéstől kímélik meg a cégeket.