Általánosan elmondható, hogy aki üzletszerűen, napi rendszerességgel végez vámkezeléseket, annak létfontosságú, hogy a lehetséges egyszerűsítési lehetőségeket alkalmazza, mert a piac nem tolerálja sem a többórás állásidőket, a napokig tartó árura várakozásokat, sem pedig a felesleges okmánykitöltéseket.
A számítógépesített vámkezelés és az egyszerűsítések együttes alkalmazása töredékére csökkentik a vámkezelésre fordítandó időt, energiákat, költségeket.
Aki nem képes ezzel a versenyt tartani, annak hatékonysága oly mértékben lecsökken, hogy ügyfeleit az éles piaci versenyben rövid időn belül elveszíti, mint ahogyan ez sokakkal emiatt ténylegesen meg is történt az utóbbi néhány évben.
Mindezen negatív tapasztalatok elkerülése érdekében alakítottuk ki elektronikus vámbejelentő rendszereinket minden telephelyünkön, és szereztünk/szerzünk meg a mai napig is minden lehetséges helyi egyszerűsített vámengedélyt az ügyfelek elvárásaihoz is igazodva.
A vámjogszabályok már az Unióhoz történt csatlakozásunk előtt is lehetővé tették a megbízható gazdálkodók számára az egyszerűsített vámeljárások alkalmazását, de az utóbbi néhány évben előtérbe kerülő elektronikus vám (E-vám) kezdeményezés is tagadhatatlanul a gazdálkodók – s egyben a vámhatóság érdekeit is – szolgálja ‘
Az E-vám legfőbb célja az, hogy a vámeljárások során a papír alapú eljárásokat lehetőleg közösségi szinten egységes elektronikus eljárásokra cserélje, így egy modern, versenyképes vámkörnyezetet hozzon létre, elősegítve ezáltal a legális kereskedelmet és a gyors, akadálymentes árumozgást.
Egy professzionális színvonalú vámosztály működéséhez elengedhetetlenül szükséges bizonyos helyi vámtevékenységi engedélyek megléte.
Az egyszerűsített helyi vámeljárások során nem az áru és a szállítóeszköz mozog az ügyfél és a vámhivatal között, hanem az információ. Ehhez természetesen biztosítani kell többek között a megfelelő informatikai hátteret is.
- Az egyszerűsített vámeljárások által munkamegosztás jön létre a vámhivatalok és a gazdálkodók, vámügynökségek között, ezáltal hatékonyabb és gyorsabb a vámeljárások lefolyása. Az importőr gyorsabban jut az árujához, az exportszállítás tervezhetőbbé válik.
- Nem beszélve arról a vitathatatlanul legnagyobb előnyéről, hogy gyakorlatilag a hét bármely napján, beleértve a hétvégéket és munkaszüneti napokat is, 0-24 óráig tartó időszakban gyakorolhatjuk vámtevékenységeinket. A mai termelési ütemezések és szigorú kiszolgálási határidők mellett mindez már elengedhetetlen feltétel lett partnerereink életében, a logisztikai szolgáltatás is csak a vámtevékenységek zökkenőmentes elvégzésével lehet teljes.
A vámszemlék, fizikai áruvizsgálatok a minimálisra csökkennek az egyszerűsítések igénybevételével, továbbá az engedélyesek rengeteg időt és költséget takarítanak meg. Az utólagos elszámolások időszükséglete nem befolyásolja a szállításokat, a felhasználást, a gyártást, a kereskedést.
Az egyszerűsített eljárások alkalmazásának feltétele a megfelelő engedélyek megléte, melyeket az illetékes vámhivataloknál kell kérvényezni. Természetesen ezek beszerzésének és karbantartásának terhét is átvállaljuk Önöktől.
Ügyfeleink megfelelő tájékoztatás mellett dönthetik el, hogy az egyszerűsített engedélyek széles tárháza közül melyekre van leginkább szükségük, illetve hogy a kapcsolódó feltételrendszernek (bankgarancia, előélet, gyakoriság, stb.) mely esetben tudnak megfelelni.
Néhány példa az egyszerűsítési lehetőségek közül:
- elektronikus vám elé állítási engedély
- engedélyezett címzetti engedély, engedélyezett címzetti engedély TIR érkeztetéshez
- engedélyezett feladói engedély
- TC31 összkezesség és TC33 biztosítéknyújtás alóli mentesség
- átmeneti megőrzési engedély
- különböző típusú helyi közvámraktár és magánvámraktár engedélyek
- ÁFA biztosítás alóli mentesség
- elektronikus kiviteli vámeljárás helyi eljárásban (AES)
- helyi szabad forgalomba helyezési engedély, elektronikus árunyilatkozat adás és feldolgozás import vámeljárások tekintetében (AIS)
- halasztott vámfizetési engedély
- önadózói engedély
- helyi aktív, passzív feldolgozási engedély, stb.