Ugrás a tartalomra

Hírek

  • Év végi köszöntő

    Kedves Partnereink!

    A közelgő ünnepek alkalmából, ezúton is szeretnénk megköszönni társaságunk iránti bizalmukat és a 2018-as évben elkönyvelt sikeres együttműködést.

    (more…)
  • Szórakoztató szakmai fejlődés

    Egy cég életében fontosak az összejövetelek és a bulik, egyrészt csapatépítés, másrészt lazítás szempontjából.

    Különösen igaz ez nálunk, ahol évente mindössze két alkalommal találkozunk személyesen a legtöbb munkatárssal, hiszen jó néhány kolléga dolgozik Home office-ban, az ország különböző pontjain.Legutóbbi csapatépítő rendezvényünkre november végén a festői szépségű Szalajka-völgyben, Szilvásváradon került sor.

    (more…)
  • Előre és tovább a vámban!

    Cégünk hazai viszonylatban egyedülálló módon hat hatósági vámjogi szakértővel rendelkezik június óta. Filozófiánk, hogy a csak széleskörű szakmai tudással és az aktuális jogszabályok ismertével felvértezve képviselhetjük ügyfeleinket a legmagasabb szinten.

    Nincs  megállás

    A szövetség által biztosított szakmai továbbképzések (kreditrendszer) biztosítja, hogy a továbbiakban is képben legyünk az aktualitásokat illetően. Célunk, hogy az összes vámszakmai tevékenységet végző munkatársunk elvégezze a tanfolyamot és ennek érdekében mindent meg is teszünk. További hat kollégánk szeptembertől vág neki a nívós képzésnek, melyen olyan neves szakemberektől tanulhatnak – a teljesség igénye nélkül -, mint dr. Szendi AntalZsámbokiné dr. Ficskovszky Ágnes  vagy dr. Suba László.

    Reméljük, hogy hamarosan Téged is ügyfeleink között köszönthetünk!

  • Tűzvonalban – elsőként kezdtük meg az vámjogi szakértő hatósági képzést

    Cégünk munkatársai elsőként kezdték meg az vámjogi szakértő hatósági képzést, mely a Nemzetgazdasági Minisztérium engedélyével a VJASZSZ (Vám, Jövedéki és Adóügyi Szolgáltatók Szövetség) szervezésében indult el.

    Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló a 2017. évi CLII. törvény alapján a vámtanácsadók nyilvántartásába, csak azok a szakemberek kerületnek be, akik számos szigorú feltételt teljesítenek. Ezek közül az egyik és talán a legfontosabb, hogy a vámszakmai végzettséget vámjogi szakértői vizsgával kell igazolni.

    A képzésről

    A képzés időtartama 100 óra, melynek egyik felét e-learning, másik részét pedig tantermi foglalkozás keretein belül kell teljesíteni. A tanagyagokat egyetemi oktatók és a szövetség szakértői állítják össze, és ők tartják meg a tantermi foglalkozásokat is. Szakavatott szakemberekről beszélünk, akik több évtizedes tapasztalattal és szakértelemmel rendelkeznek a vámszakmában, és neveik akár a laikusok számára is ismerősek lehetnek (pl. dr. Szendi Antal).

    Ügyfeleinkért a magas szakmai színvonallal

    Ars poeticánk, hogy továbbra is a legmagasabb szakmai színvonalat prezentáljuk, ezáltal ügyfeleinket a lehető legmagasabb szakmai nívón szolgáljuk ki. Ennek elengedhetetlen feltétele, hogy folyamatos képzések keretein belül fejlesszük tudásunkat. Ezekre mindenképpen szükség van, hiszen a jogi szabályozás folyamatos változásban van, és aki csak üldögél a babérjain, az lemarad.

  • A fejlődés töretlen, újabb nyitott pozíció cégünknél

    Megbízóink belénk vetett bizalmát továbbra is élvezzük!
    A vám- és termékdíj szakembereink által elvégzendő munka sokszorozódik, éppen ezért keressük új kollégánkat. Amennyiben szereted az adminisztrációt és szívesen csatlakoznál egy lendületes csapathoz, akkor fusd át a kiírt pozíciónkat. Pályázz hozzánk könyvelési és pénzügyi asszisztensnek.

    Mi tart vissza?  Könyvelési és pénzügyi asszisztens

  • Bizonytalanság, de az biztos

    Az előző cikkünkben részletezett tervezettel ellentétben 2018. január 1-től mégsem eszközölnek minden változtatást a környezetvédelmi termékdíj törvényben.

    Nem emelkedik a reklámszatyrok és a reklámhordozó papírok termékdíja. Az MTI tudósítása szerint, ezen pontok az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának javaslatára kerültek ki az előterjesztésből.

    Miért nem?

    Az (ind)ok pedig az, hogy az unió még nem fogadta el a hulladékgazdálkodási szabályozási elveinek, fogalmainak, főbb rendelkezéseinek, valamint a tagállami hulladékgazdálkodási irányok módosítását. Az új szabályrendszer tisztázásig tehát nem növelik azokat a fizetési kötelezettségeket, amelyek „a nemzetgazdaság szereplői részére később indokolatlannak minősülő terheket jelenthetnek”.

    Jövőkép

    A jelenlegi visszakozás természetesen nem azt jelenti, hogy ezek a változások nem fognak életbe lépni a közeljövőben, valószínűsíthetően – az unió hulladékgazdálkodási szabályozási elveinek módosulásával – ezen rendelkezések is újra terítékre kerülnek majd a környezetvédelmi termékdíj törvénnyel összefüggésben.

    Kérdés esetén forduljon bizalommal szakértőinkhez, akik várják hívását.

  • Ismét változik az ezerarcú termékdíj

    Jövő januártól ismét módosul a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény, melynek tervezete már elérhető az Országgyűlés honlapján.

    Miért?

    A törvény reformját egyrészt a 2012/19/EU WEEE irányelv rendelkezései (2018. augusztus 15. után az unióban az elektromos és elektronikai berendezésekre már  egységes besorolásokat kell alkalmazni), másrészt az adminisztrációs terhek csökkentése, illetve az egyértelműsítés, az új fogalmi meghatározások, illetve az új adózás rendjéről szóló törvénytervezettel való összehangolás indokolták.

    Mi fog változni?

    A környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény mellékletéből jövőre már kimarad az elektromos berendezések kategóriánkénti csoportosítása, azaz csak tarifaszámok szerinti részletezést fogunk találni. Ezenfelül a díjtétel is egységesen 57 Ft/kg lesz, ami jelentős csökkentést jelent a szórakoztató elektronikai cikkek és a mobiltelefonok korábbi, illetve jelenlegi díjtételeihez képest.

    A vámtarifaszámokat a tárgyév január 1-jén hatályos áruosztályozási szabályok szerint kell majd meghatároznunk. Ez azonban az egyszerűsítésen túl azt is jelenti, hogy egyes termékek bekerülnek a termékdíj szabályozás alá.

    A kereskedelmi csomagolószer kategória a hosszú évek változásai során mára már csak a fémből készült ital-csomagolószereket jelenti. Éppen ezért januártól fém csomagolószer alapkategóriába került át ez a csoport. Ez azonban díjtétel csökkenést is jelent, 304 Ft/kg-ról 57 Ft/kg-ra.

    A reklámhordozó papírok esetében kakukktojásról beszélhetünk, hiszen itt a korábbi 85 Ft/kg díjhoz képest 114 Ft/kg-ra emelnek, valamint bizonyos műanyag zacskók esetében tárgyi hatály változás is történik. A fentiek alapján az eladótéri műanyag zsákok és zacskók után, a műanyag bevásárló reklámtáskákhoz hasonlóan 1900 Ft/kg adót fizethetünk, a korábbi 57 Ft/kg helyett.

    A gépjárművek termékdíjköteles alkotórészei után fizetendő termékdíj, valamint a rájuk alkalmazható termékdíj átalány mértéke a hibridek, illetve a tisztán elektromos működésű autók esetében 30-50%-kal csökken.

    A módosítás a fogalmi meghatározásokat is érint és ezzel egyértelműsíti, hogy a jogutódlással történő megszűnés esetén újra kell kötni az átvállalási szerződéseket. Ilyen definíciók például a reklámhordozó papír, irodai papír, elkülönített hulladék gyűjtésére szolgáló zsák stb.

    Figyelem

    Cikkünk csak a környezetvédelmi termékdíj törvény fő változásokat taglalja, a változásokat illetően nem ad teljes körű tájékoztatást, ezért kérdése esetén kérem forduljon bizalommal szakértőinkhez, akik várják hívását.

  • AEO a gyakorlatban: Újraértékelés és nyomon követés

    Az adóhatóság megkezdte az AEO engedélyek újraértékelését, mely gyakorlatilag az engedélyezési eljárások újbóli lefolytatását jelenti. Számos kérdés merül fel azonban az önértékelési kérdőív egyes pontjait, kritériumait illetően. Az egyik ilyen a gyakorlati jellegű szakértelem vagy szakmai képesítés, melyet a NAV 7022/2017. felhívása egyértelműsít.

    (more…)
  • Egységben az erő

    Mindig is azt vallottuk, hogy csak egy egységes baráti társaság tud sikeres csapattá válni. Szakmai eredményeink záloga tehát, hogy nemcsak a munkában, hanem azon kívül megértsük egymást. Ennek a jegyében rendeztük meg, a már szokássá vált céges csapatépítőnket május első hétvégéjén az úttörők Mekkájában, Zánkán.

    (more…)
  • Kellemesen fejlődünk, kollégákat keresünk

    Külkereskedelmi és vámügynöki szolgáltató cég, az AD Intrade and Services Kft. dinamikus, növekvő fiatal csapatába munkatársakat keres, vámügyintéző pozícióba, pátyi telephelyre, ill. otthon is végezhető távmunkára.

    A cég főbb tevékenységei:
    Teljes körű vámügyintézés, vám- és külkereskedelmi tanácsadás, komplett külkereskedelmi lebonyolítás; Intrastat jelentések, környezetvédelmi termékdíj bevallások és hulladékhasznosítással kapcsolatos jelentések elkészítése, teljes körű szakmai ügyintézése.

    Követelmények:

    • Vámkezelői vagy vámügyintézői végzettség
    • Magabiztos felhasználói szintű számítástechnikai ismeretek: Word, Excel, Outlook, Internet, vámprogramok valamelyike, Mindsoft előny
    • B kategóriás jogosítvány

    Elvárások:

    • Jó kommunikációs- és kapcsolatteremtő készség
    • Jó problémamegoldó képesség
    • Rugalmasság, együttműködési képesség
    • Precíz, alapos, önálló munkavégzés
    • Naprakész vámügyi ismeretek a kapcsolódó jogszabályi háttérrel együtt az alábbi területeken: export-, import vámkezelés, árutovábbítás, közvámraktár (ezek helyi eljárásban is), elektronikus vámkezelés (NCTS, Árureg, Engedélyezett feladó és címzett, AES, AIS, stb.), AEO, vámgaranciák és kezességek (pl. TC31, TC33, bankgarancia)
    • Vámszakmai gyakorlat előny
    • Angol nyelvtudás előny

    Feladatok:

    • Vámosztály napi munkájában részvétel
    • A jogszabályi változások folyamatos követése
    • Külső és belső partnerekkel való folyamatos kapcsolattartás
    • Kapcsolattartás a vámhatósággal
    • Utólagos eljárások intézése

    Amit kínálunk:

    • Változatos, felelősségteljes munkakör
    • Szakmai fejlődés
    • Előrelépési lehetőség

    Pozíció területe(i):

    • Vámügyintéző

    Munkavégzés helye:
    Pest megye és Budapest
    Kérjük, juttassa el fényképes, szakmai önéletrajzát az alábbi címre  fizetési igénye megjelölésével: info@adintrade.hu

  • Tarifa és termékdíj változások 2017

    Itt olvashatja a vámműhely összefoglalóját a tarifa és termékdíj változásokról.

  • Leegyszerűsítve

    Az EKÁER rendszer rövid története során számos változást, kiegészítést élt meg. A módosítások rengetegében az talán már mindenkinek világos, hogy ki tehet egyszerűsített bejelentést, de azt már minden bizonnyal kevesebben tudják, hogy a lehetőségek tárházahála az 38/2016. (X. 12.) NGM rendeletnek – 2016. október 14-én kibővült.

    A bővítésnek köszönhetően (5/2015. (II. 27.) NGM rendelet 6. § (4) bekezdés) egyszerűsített adattartalommal tehet bejelentést az egyetemes postai szolgáltató, valamint az Uniós Vámkódex létrehozásáról szóló, 2013. október 9-i 952/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 38–39. cikkének megfelelő engedéllyel rendelkező gazdálkodó is.

    Még egy ok, hogy Ön is AEO (Authorised Economic Operator) engedélyt szerezzen. Hívjon minket, segítünk!

    Kérdése van? Szakértő kollégáink várják hívását.

  • Gyakorlat teszi az EKÁER-t

    Ahogy előző cikkünkben már említettük, a júniusban elfogadott módosítások alapján augusztus 1-től ismételten változik az EKÁER szabályozás.

    Módosul az EKÁER szám igénylés, valamint a helyszíni ellenőrzése menete és szigorodik a hatósági zárral kapcsolatos kötelezettség.

    Az egyik legfontosabb változás, hogy a 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművel végzett tevékenység is bejelentés köteles. Amennyiben fuvarozást nemútdíjköteles gépjárművel végezzük, azonban a gépjármű össztömege a felrakodást követően meghaladja a 3,5 tonnát, akkor EKÁER szám igénylése szükséges.

    A másik fontos változás elsősorban a külföldi cégeket érinti, ha az adó és vámhatóság mulasztási bírságot szab ki. Az ellenőrzés során a kiszabott bírság, pénzbeli követelés megfizetéséig, az erre vonatkozó külön határozat kiadása nélkül visszatarthatja a fuvareszközt. Ellenben ez az intézkedés hazai székhellyel, lakhellyel és adószámmal, illetve adóazonosító jellel, vagy garanciával/kezességgel rendelkező adózókkal szemben nem alkalmazható.

    A hatósági zárral kapcsolatos problémákra is igyekeztek megoldást találni. Ezzel az alapvető probléma az volt, hogy – jellemzően külföldi – sofőrök „előszeretettel” távolították el a hatósági zárakat. Ezen esetek egy része vélelmezhetően „parancsra” történt, de vizsgálata akadályba ütközött. Hiszen a zártörés bűncselekmény, ami a rendőrség hatáskörébe tartozik és a szándékosság utólag nehezen bizonyítható és az eljárás is hosszadalmas. A jelenlegi módosítás jogosítványt ad az állami-adó és vámhatóság kezébe.

    A fuvarozó köteles haladéktalanul értesíteni az adó- és vámhatóságot, amennyiben a közúti fuvarozással járó tevékenység során:

    • a hatósági zár baleset,
    • egyéb tevékenységi körén kívül álló elháríthatatlan ok miatt megsérült ,
    • vagy az áru megrongálódott,
    • illetve megsemmisült.

    Amennyiben a fuvarozó elmulasztja ezt a kötelezettségét, akkor az adó- és vámhatóság az alábbi mulasztási bírságot szabhatja ki.

    • magánszemély terhére legalább 200.000 Ft, legfeljebb 500.000 Ft,
    • magánszemélynek nem minősülő fuvarozóterhére legalább 500.000 Ft, legfeljebb 1.000.000 Ft.

    Kérdése van? Szakértő kollégáink várják hívását.

  • Érvényes?

    A Nemzeti Adó és Vámhivatal Informatikai Intézete június elején az alábbi tájékoztatást adta ki.

    “Tájékoztatjuk Önöket, hogy az EKÁER rendszerben rövidesen bevezetésre kerül a külföldi adószámok formátumának (CDV) ellenőrzése. A bevezetést követően kizárólag a közösségi adószámok felépítésének megfelelő adószámok használata lesz megengedett. Ezért az esetleges problémák elkerülése érdekében kérjük, hogy előzetesen ellenőrizzék az Európai Bizottság honlapján az üzleti partnerük adószámát. Kérjük továbbá, hogy a változásról értesítsék a szoftvereiket használó ügyfeleket is.”

    A leírtaknak megfelelően EKÁER bejelentés előtt érdemes elvégezni üzleti partnereik közösségi adószámának ellenőrzését, nehogy kellemetlen meglepetés érje Önöket.

    Az ellenőrzést az alábbi címen lehet elvégezni:

    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=hu

    Kérdés esetén keresse bizalommal szakértőinket.

  • Csapatmunka

    Megérkeztek cégünk új ingei. Szorgos csapatunk tagjai már ebben fogadják jelenlegi és leendő ügyfeleinket.

    Nézzen be hozzánk, ismerje meg szakértőinket! Kérje tanácsunkat, legyen szó vámról, termékdíjról vagy egyéb külkereskedelmi folyamatokról!

  • A mi ajtónk nyitva áll!

    Szeretnénk felajánlani minden könyvelőnek egy ingyenes szakmai tájékoztatót.

    Cégünk bemutatásán túl használható információkat kaphatnak a termékdíjról, és a hozzá kapcsolódó gyártói kötelezettségekről.

    Téma: Környezetvédelmi termékdíj és hozzá kapcsolódó gyártói kötelezettségek
    Helyszín: 1132 Budapest, Csanády utca 5. III/3.
    Időpont: 2016.06.07. 10:00 – 11:00

    Részvételi szándékukat, kérem az alábbi e-mail címen jelezzék: termekdij@adintrade.hu

    A sikeres együttműködés reményében várom megtisztelő jelentkezésüket!

    Osváth Erika

    Környezetvédelmi termékdíj üzletágvezető

    AD Intrade & Services Kft.
    1132 Bp. Csanády u. 5 III/3.
    Mobil: +36 20 559 8554
    E-mail: termekdij@adintrade.hu
    Web: www.adintrade.hu

  • Vasszigor

    Az NGM új gazdaságfehérítést célzó adócsomagot nyújtott be (T/10537 sz. törvényjavaslat), mely számos helyen pontosítaná, szigorítaná az EKÁER rendszerre vonatkozó szabályokat is.

    A változással 2017-től kiszűrhetőek lesznek a túlterhelt kisteherautókkal szállító csalárd kereskedők, az automata berendezések pedig be lesznek kötve az adóhivatalhoz. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy bejelentési kötelezettség merül fel abban az esetben is, amikor nem kockázatos terméket nem útdíjköteles gépjárművel fuvaroznak, amennyiben a felrakodást követően a jármű össztömege meghaladja a 3,5 tonnát.

    A NAV kezébe a csomag újabb jogosítványt ad a bírságolásra vonatkozóan. A jövőben lehetősége lesz a hivatalnak mulasztási bírsággal sújtani azt a csalárd adózói magatartást, mely arra irányul, hogy hamis adatokkal tett EKÁER bejelentéssel alapot szolgáltassanak áfa visszaigénylésekhez.

    A törvényjavaslatot teljes egészében elérheti innen.

    Kérdés esetén keresse szakértőinket.

  • Ezt a lehetőséget nem hagyhatod ki!

    Érdekel a külkereskedelem?

    Szívesen szereznél tapasztalatot az egyik vezető hazai független külkereskedelmi tanácsadó cégnél? Akkor nálunk a helyed!

    Cégünk munkatársat keres alkalmi munkában adatrögzítő pozícióba.

    Jelentkezni fényképes önéletrajzzal az alábbi e-mail címen lehet:

    termekdij@adintrade.hu

    Amit nyújtani tudunk:
    Fizetés: 700 Ft/óra
    Munkaidő: napi 3-4 óra

  • Éljen május elseje!

    Anyák Napja, a munka ünnepe… Külkereskedelmi szempontból ez a dátum egészen más értelmet nyert.

    Bevezették az Uniós Vámkódexet, sok gazdálkodó azonban csak most szembesül a szabályok változásával. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Központi Irányítása Vám Főosztály felhívással segíti az új jogszabály, illetve az átmeneti rendelkezések megismerését.

    Az új vámkódex az eljárások szinte teljes elektronizációját vezeti be, ez azonban hatalmas kihívás jelent informatikai szempontból. Ezek a számítástechnikai fejlesztések kitolják a teljes körű bevezetés végső határidejét.

    A teljes felhívást – mely sok gyakorlati kérdésre ad konkrét válaszokat – innen letöltheti.

    Kérdése van? Keressen minket bizalommal.